söndag 22 november 2009

New Moon

Biobesöket var en upplevelse!
Vårt sällskap var de enda över 20, resten av publiken bestod av fnissiga tonårstjejer sånär som på tre stackars medtvingade pojkvänner. Det var härligt att sitta där i biomörkret och lyssna på deras drömmande suckar och uppspelta fnitter när varulven Jacob och vampyren Edward barbröstade uppenbarade sig på den stora vita duken, det där var ju jag för 15 år sedan!
New Moon var kanske inte jättebra och nådde inte upp till ettan och kan inte på något sätt jämföras med böckerna, men bio är alltid bio och det var mycket trevligt. Dessutom är popcorn gott.
Jag ska ge filmen en till chans när den kommer på dvd, då jag kan i lugn och ro se den på vår egen bio här hemma, för det var trots allt lite svårt att koncentrera sig på filmen med allt fniss runtomkring!

Det verkade faktiskt som om Team Jacob har överläge på Team Edward här i min hemstad, men jag måste nog vara kärring mot strömmen och hålla på vampyren Edward, han är så svår och vacker!
:)

4 kommentarer:

Ina sa...

Ninna, jag såg Twilight igår och den var JÄTTEBRA, så romantisk och fin! Kändes inte överdriven (eller nja) men helt okej effekter och inte plastig utan äkta och fin. Tyvärr så verkar det som att din kritik är befogad angående tvåan, det är inte samma regisör och sen brukar nästan alltid den andra filmen vara sämre tyvärr... Men jag ska se den då jag blev så förtjust i ettan och det blir nog till att läsa böckerna också trots att jag inte är en fjortis längre...
Kram Ina

Hanna sa...

Jag ska se den i morgon med en kollega. Försöker att inte ha några stora förväntningar på den. Jag har ju läst böckerna flera gånger (allihopa). Tråkigt att alla bara ha negativt att säga. Kanske inte alla iofs men det är bara de negativa omdömena som jag läst. Jag är team Edward, retar mig på Jacob....

Anonym sa...

Jag såg den i fredags och sållar mig till Edward-kategorin :)

Tycker att den kändes som en klassisk mellan film, inte bättre än 1:an men lagom dos för laddningen av 3.an typ ...

kram :)

Pingla sa...

Hihi, jobbar hårt på att hänga med i fjortisklubben. Ska komma iväg och se filmen någon dag.