måndag 9 november 2009

Oh, it's a lovely baby X-Stitch!

Jag har blivit mamma till en ljuvlig 4 Continent Stitch Dress från Burn Baby Burn-kollektionen, hon kom till mig i ett paket hela vägen från USA genom Tradera!
Trots att min Molly-garderob hunnit bli ganska stor har det hittills aldrig funnits någon X-Stitch i den, vilket är ganska konstigt då den här klänningen faktiskt är ett av Odd Mollys signaturplagg.
Men så en dag var den bara där i en auktion på Tradera, en helt underbar klänning i vitt och brunt i storlek 0! Jag ninjade mig blå och gick till min stora lycka vinnande ur striden!
Nu är den här och den är helt perfekt och jag är så glad!

Jag var ju självklart tvungen att prova lite olika X-Stitch combos och fann att klänningen gick väl ihop med många andra plagg!
Här kommer ett antal
exmpel, jag säger inte hur många för då orkar ni inte titta!
:)
Vi
lken är er favorit?

Första combon består av jeanstights från VILA, linne från H&M samt cognacs-färgade boots från Swedish Hasbeens.
Outfit nummer två består av samma plagg men här har jag mina Knee-Highs, också från Swedish Hasbeens, i färgen mustard istället.


Eftersom X-Stitchen har mörkbrun brodyr tänkte jag att det skulle vara snyggt att kombinera klänningen med Spoilers, dress och underskirt, i chocolate. Till detta har jag mörkbruna tights från Lindex, Molly-sockor i chalk samt skinnstövlar från Ten Points.



Outfit nummer fyra ser likadan ut som trean förutom att jag har bytt stövlar!


Combo nummer fem innehåller en Private Skirt i chalk, linne från H&M, mörkbruna tights från Lindex samt Hasbeens.


I den sista combon ingår samma mörkbruna tights som förut samt Hasbeens men under klänningen har jag Odd Mollys mycket användbara underklänning i brons/rosa färg.

10 kommentarer:

A-K sa...

Tjoho!
Mer kombos till folket!
Alla är superfina, men min röst faller nog på de två med spoilers i chocolate :)
KRAM

Nena sa...

Ja jag hade väl för mig att du Traderat lite från "Amerikat", men hade glömt bort att det var den här finingen! Bara att säga GRATTIS!Hur många fina kombosar som helst där!

Jeanette sa...

Härligt att få se alla tänkbara kombosar. :) Kanonsnygga allihop!!
Kram

Shopaholic sa...

DU ÄR SUPERFIN I DIN NYA FINA X-STICH. Själv tycker jag detta är den vackraste kombinationen de gjort den i. Fin i samtliga kombos om du frågar mig! STORT GRATTIS!
KRAM

Ann sa...

Är man feg om man säger att alla är tokfina?;)

Jag är ju mer en tunika/boots o jeanstjej så dom två översta är mer JAG. Men DU är ju fin i alla.

Jag äger inte heller denna tunika för jag hittar aldrig den i strl. 0 till bra pris. Eller rätt färg. Som din vill jag ha. Den funkar bra både till sommaren o vintern.

Bra köp ännu en gång!

Lilly sa...

Å, fantastiskt fin klänning! Passar dig perfekt! :) Grattis till ett superfint köp! Kram

Ina sa...

Alltså allihopa är ju så snygga så egentligen kan jag inte välja men kombon med bruna Spoilers till är väldigt snyggt men även med Private kjolen eller underklänningen... Ja du märker alla outfitsen är vinnare!! X-stitchen är verkligen jättefin och väldigt användbart plagg som man känner sig fin och välklädd i jämt. Du är supersnygg!! :)
Kram Ina

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Jättefina kombos, du klär i allt med din långa slanka kropp!
Båda dina stövlar från swedish hasbeens är fantastiska!!!!Kramis

Evalena sa...

Men inte kan jag välja en ur denna kavalkad! Alla är ju görfina och funkar finfint!

Nu vill jag också ha den där färgställningen på en Xstich!!!!

KRAM

Anonym sa...

Har inte ni problem med x-stich att man ser typ höggravid ut i profil? Jag stör mej jättemycket på det!!

/Isabelle