måndag 26 juli 2010

Garderobsrensning, en Dagens & ett Tradera-paket

Sicken slappardag det har varit idag!

Jag har verkligen inte gjort många knop, eller jo, en garderobsrensning fick jag och maken till ialla fall. Den slutade i att maken tog alla sina skjortor och kostymer och flyttade allt till ett annat rum så att jag kunde få hans garderobsutrymme till mina kläder, väldigt snällt och mycket upp skattat.
Nu kan man faktiskt se att det är olika plagg som hänger där och inte en enda stor brokig och oformlig tygklump!
Jag tog även och radade upp alla min skor och stövlar väldigt snyggt och prydligt och dessutom rensade jag ut MASSOR av gamla kläder som jag aldrig använder. En gigantisk svart plastsäck ska till någon insamling och den andra hamnar på tippen.
------------------------------------------------------
Jag insåg när jag hängde upp alla mina kläder på mina ny-erövrade klädstänger att jag har väldigt många, och mycket älskade, plysch-plagg! Därför fick en av dessa bli Dagens, nämligen den ljusblå Velour Bo Tunic från ChillNorway.
Träskor är ju min grej och på fötterna åkte mina svart träpjuckor från Scorett på.-----------------------------------------

Innan maken for iväg för att fiska upp middagen, moahahahaha hehe, for han till posten och hämtade upp ett MYCKET efterlängtat Tradera-paket till mig! Oj som jag har letat efter den här fina fina Mollysen, nu blev det en födelsedagspresent till mig själv.
ÄNTLIGEN är den den min, Crochet Grandmas Coat i lite powder!

6 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Skönt att få rensa ibland. Det brukar kännas bra när det är klart om inte annat. Man inser att man har en del som aldrig används. Grattis till fint köp! Jag älskar min grandmas i lite powder. Ett av mina bästa köp som använts flitigt i sommar och den är inte alls så fläckkänslig som jag trodde.

kram

Unknown sa...

Supersnyggt!!! Ser så somrig och fräsch ut. Kram gumman

Jeanette sa...

Ja, en garderobsrensning hade inte varit fel här iheller. Härligt med all plats du fick nu. Jag kan tyvärr inte knuffa undan maken för vi har ingen annanstans att göra av kläderna.
Grattis till ditt fina köp!
Kram

Sara Mia sa...

Vad du är duktig! Jag sparar min garderobsrensning till hösten, och då ska även maken tvingas att delta. Förstår att du är nöjd med din Grandmas. Jag köpte min röda i början på säsongen, men sedan har det varit för varm för att brukas, men nu ska den snart ut och luftas. Snart ses vi på en fika. Jag hör av mig. KRAM!

Filippa sa...

Så skoj! Att du fick tag på den i lite powder!
Jag har en brun och en svart, tycker nogd e är lite dystra...hade inte tackat nej till lite powder oxå!
Söt svampinjon du har på benet=)
kram!

Erika sa...

Hej!

Garderobsrensning är alltid härligt på ett eller annat sätt, man känner sig lättare och dessutom får man plats med lite nytt!? ;) Grandman kmr passar dig fint, du klär dig verkligen snyggt, måste jag bara tillägga! :D

Kram
Erika