måndag 3 januari 2011

Ny & underbar men trasig skatt

Kommer ni ihåg den här hemliga Mollysen jag visade för ett tag sedan?

Jo, visst är det en Tri Knit Scarf i finaste rosa...Helt fantastiskt vacker, en Molly i kubik, och jag är helt kär!


Paketet från Factory Malmös REA var snyggt svart och innehållet inslaget i skirt rosa papper, på paketet satt en trevlig lapp med en hälsning från butiken! Sjalen är bland det finaste jag sett men tyvärr ser jag, när den plockas upp, att den har två stora hål vid den övre kanten. Sjalen är skir och förmodligen har någon som provat den i butiken fastnat olyckligt. Jag har mailat tjejerna på Factory samt bifogat foton på skadorna och HOPPAS att de har en ny sjal som jag kan byta min trasiga mot för Tri Knit Scarf vill jag absolut inte bli av med!

-----------------------------

Nu är min lilla Holly Hobbie-lunchbox från tidigt 80-tal, som jag hittade på en loppis, proppfull med söta japanska dekorationer som jag längtar att få blinga min nya mobil med. Det kliar i fingrarna och nu väntar jag bara på själva telefonen. Hallå Media Markt, ring och säg att ni fått in den nu. Jag har blingnings-abstinens.
I väntan på mobilen tänkte jag presentera en Dagens. På Barkaby Outlet finns ju fler butiker än Odd Molly, bl.a Noa Noa där det fanns rätt mycket fint på 50% rea. Jag hittade en fin grå ullklänning (helt ostickig) i enkel modell för fjuttiga 200:-. Den kombinerar jag med Jaquard Sleevewarmers, svart underklänning samt svarta tights och Hasbeens.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Trist att sjalen var trasig. Hoppas verkligen att du får en ny:) Kram

helen by the westcoast sa...

Holi hobbie, vilken nostalgifeeling jag fick!

Evalena sa...

Åh! Holly Hobby! Jag hade en tröja med henne i blått och så var det nån slags glitterbeläggning över som var skitfrän att pilla bort. Vilken nostalgitripp du bjuckade på där!
Hoppas sjalen finns i fler ex!

KRAM!!

HOUSE of ADELA sa...

Men mamma mia som man säger vilken UNDERBAR sjal!! Å jag kunde i ren desperation ta den trasiga med=) Holly hobby...ha ha ...hade jag glömt, säger som de andra, vilken nostalgi!!

Kram!
Adela

VivanDivanGoesFashion sa...

Sjalen är ju underbar. Hoppas du får en ny. Jag måste ju vara lite efter för jag vet inte ens vad Holly Hobby är så ingen nostalgi för mig inte :-)
Ha en bra dag
Kram
/Vivvi

Josanne sa...

Håller tummarna att det fixar sig med sjalen, den är lovely! KRAM!

Unna dig alltid sa...

Men vad synd med sjalen!! Den är underbar och skulle gärna få flytta hem till mig i grått. Dock är den nog väldigt skör så man får vara försiktig...

Du, jag har en urtrist iphone som jag kan skicka upp till dig så du får snygga till den lite ;-)

KRAM

Casa del Caos sa...

Herregud människa vilka fynd du gör!!! ;)
Synd att sjalen var sönder - hoppas du får en ny!

Nyårsaftonens inlägg var ju jätteroligt! Hahahaha!

exklusivvardag sa...

Önskar en god fortsättning! kramar!