onsdag 6 april 2011

Ett besök på NYA Vestis & Loving that light blue dress...

Idag på lunchen hastade vi ned till Vestis nya lokaler, butiken har bara flyttat tvärs över den gamla innergården från 1800-talets början MEN vilket lyft!
Vestis har förvandlats från en snygg och stilren butik till en helt ljuvlig och fantastiskt mysig affär där man bara vill stanna och titta på det härliga mishmashet av vackra kläder, lyktor, sjalar, smycken, ljus, skor och väskor!
Jag skulle lätt kunna tänka mig att flytta in där...kanske bygga en bädd av mjuka ChillN-kläder i velour!
Som jag tidigare berättat firar Vestis 1 år med 30% hela sortimentet (erbjudandet gäller t.o.m den 9/4) och jag var ytterst nära att köpa en helt fantastisk handmålad sidensjal i brun-beiga nyanser från Karin Wallén, men jag sansade mig i sista stund...en annan gång kanske. Något som jag däremot med all säkerhet måste ha är de supersöta sparkly flip flopsen från Ilse Jacobsen, med rabatten dragen blir de väldigt prisvärda, strax över 200:-.

Med mig hem hade jag till slut ett fint halsband av svart-bruna träkulor och en skinntofs, en TÄÄSSEL alltså! Det kommer att passa bra när jag ikläder mig mina bohemiga Mollysar!


:)

Vestis webbutik har långt ifrån allt det den fysiska butiken har att erbjuda, ett tips är därför att ringa butiken om det är något speciellt du söker, telefonnumret är 026-181080.
Jo just det! Medan vi befann oss i affären kom, till min stora glädje, den första leveransen av vårens Swedish Hasbeens! I den stora kartongen fanns bland annat dessa finingar i natur som heter Strappy:--------------------------------------------
Idag kom ett litet paket med posten, det var från rara Helena och innehöll hennes ljusblå Living Loving Dress som jag nu adopterat! Klänningen är underbar, nu skall jag bara införskaffa en vit underklänning och lite solbränna sedan kommer den att invigas!
Tack snälla Helena för att jag fick köpa den av dig!

:)

---------------------------------------------

Dagens består av lite olika Mollysar vars namn jag nu glömt pga av galen trötthet....

G´natt vänner!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken fin butik! Fin dagens och Livingloving sitter som en smäck på dig:) Kram

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Åh vad glad jag blir! Kramis

Ann sa...

Förstår att du kan tänka dig att bo i affären. Så fina saker. Tur att jag inte bor i närheten, för det skulle bli dyrt för mig.
Kram :)

Erika sa...

Det är härligt med den typen av butiker, när man känner att de som jobbar där lägger ner hela sin själ! Det slår igenom och man återvänder gärna!
Kram

♥ Bina ♥ sa...

Åh.. vilken butik! *gillar*

Ja tänk - snart är det sommar igen och vi kan gå ut sådär bara som i livingloving <3

KRAMAR