fredag 29 april 2011

Primeboots-fråga & provning av pippi-gult Tradera-fynd!

En rar böna vid namn Veronica funderar på ett par snygga Primeboots av modellen Engineer Mid-16 zip och undrade hur storlekarna är, hon hade nämligen hört att de är rätt små. Själv har jag bara de höga bootsen, vilka jag tycker är stora i storleken, och de borde rimligtvis inte skilja något från de lägre modellerna, men jag ville ändå kolla med er andra som har de vadhöga...



Vad anser ni om storleken?


(...förutom att den inte har någon betydelse alltså! Mohaha.)


Veronica,
Hoppas du får svar på din fråga och att du sedan blir nöjd med dina Primeboots.


Jag hojtar till om jag ser att de finns på rea någonstans!


Kram!


---------------------------------


Idag provades och förevigades mitt braiga Tradera-köp, nämligen Odd Mollys


Dreamdate Dress


i gult! Jag har spanat på den här modellen länge och slår mig själv på näsan för att jag inte köpte en när Campadre hade dem i sin Molly-kampanj. De dyker dock upp titt som tätt på Tradera och nu hade jag turen att lyckas ninja hem en för ynka 287:-, happy joy!


Klänningen är både söt, bekväm och användbar och skulle jag råka snubbla över en grön också så tvekar jag inte att slå till på den med!



-----------------------------------

13 kommentarer:

Mitt liv som förskollärare sa...

Hej!
Jag tycker absolut att mina Prime-boots är en aning små. Har som regel 37 -38 och köpte 38 och lite,lite trånga är de tycker jag. Ligger man på gränsen till en storlek bör man ta den större.
M.v.h M.L som F

Tina sa...

Jag har ju bara med högt skaft och tycker de är stora i storleken. Har annars 40-41 och har 39 på dessa och kan vifta med tårna.
Har beställt de mindre men får se om jag kan ha de.... hm, konstigt att de ska skilja i storlekar.

Åhh, den klänningen var super fin på dig! Har tittat på dom men ej köpt när jag har haft tillfälle.... En grön skulle jag vilja ha nu tror jag allt.

Ha en fin helg.

KRAM

Unna dig alltid sa...

Jag har två olika färger av de halvhöga och jag har gått ner drygt en halv storlek för de är STORA. Kände mig som Långben när jag köpte min ordinarie storlek så jag fick byta ner mig.

Söt du är i gult :-)

KRAM

Anonym sa...

Hej hej!

Har aldrig kommenterat här men läser din härliga blogg varje dag. Jag har precis returnerat mina Prime Boots i den storleken till Nantucket för de var JÄTTE STORA. Hade också läst att de var små och gick därför upp en strl...är nästan osäker på om min vanliga strl 36 också kommer bli för stor.

kram V

Septemberflikka sa...

Grattis till ditt fina fynd! Skumt med storlekarna att alla säger olika. Jag hoppas att de är lite stora då jag hittade ett par svarta halvhöga på 50% på Nelly häromdagen. Kram

Anne sa...

SToooora - jag gick ner en storlek och de är ändå lite för långa :( Om man har breda fötter kan de säkert upplevas som trånga för de är ju en smula smala i läästen.
Kram

Maddie sa...

Hej! Jag har två par av de halvhöga och jag tycker de är något stora i storleken. Har min vanliga storlek 38 i båda och jag får gott och väl plats med en extra strumpa. Superfin somrig klänning du har på dig!

Anna sa...

Grattis till klänningen, jag spanade också på den! Hur har H&M hasbeens storleksmässigt? Är det normala. stora eller små? Tacksam för svar, jag fundera rpå att köpa ett par men ha rinte lust att beställa flera och skicka tillbaka de som inte passar.

Halvan sa...

Jag har två par halvhöga pimisar. Ligger mellan 38-39 och har 38 i dessa och de känns ändå lite stora, så jag skulle säga att de är STORA i storleken.
Du är så fin i allt.....även denna klänning!
Trevlig valborg! Kram Halvan

Halvan sa...

Anna; Jag tycker Swedish Hasbeens är normala till små/smala i storleken.Jag har ett par vita i 38 och de är perfekta.Tror inte de passar så bra till lite bredare fötter om de inte töjer sig väldigt.
Kram Halvan

Casa del Caos sa...

Nä fy tusan vad snygg du är! Fy tusan vilket klipp!
Kram på dig!!!

Anonym sa...

Hejsan!
angående primeboots tycker jag att de är en aning stora på längden. Men för mig som har en ganska hög fot så blir de väldigt svårt att få i foten i min vanliga storlek 39. Jag var tvungen att ha 40 för att få i foten på höjden, så de är lite långa men det blir nog bra om fötterna svullnar lite till sommaren eller om jag har extra strumpor i till vintern.

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Tack snälla för alla svar!
Ja, mina nya Primes är väldigt långa men jag orkade inte skicka tillbaka dem så jag klafsar på.

Anna,
Ursäkta mitt sena svar!
Jag tycker Hasbeensen är normala i storleken. Ibland kan de vara någor smala i modellen men de med snörning passar en Kalla Anka-fot som jag själv! :)
KRAM!
Ninna