måndag 2 maj 2011

Jäkla tutt-tofs-klänning å vara liten!

Vad jag kan minnas har jag bara retunerat ett enda Mollyplagg förut pga att storleken inte passat och det var Duvet Dress som var alltför liten. Nu har den mött sin överman, eller överklänning om man skall vara noggrann, i den efterlängtade klänningen med de omdiskuterade tuttfransarna,
Superian Dress.

Antingen har jag fått ett felmärkt exemplar alternativt har mina boobs mirakulöst fördubblat sin massa över helgen eller så är det bara så att klänningen verkligen är skitliten över tuttpartiet och i ärmarna. Den etta jag beställde är bra mycket mindre än samtliga av mina klänningar i storlek noll.


Prutt också! Jag hade verkligen sett fram emot den Superian... jag har ingen större lust att skicka tillbaka den i utbyte mot en ny, risken är att det blir knas igen. Jag misstänker att vår lokala Molly-butik inte har tagit in modellen, men jag får kolla upp det för jag vill verkligen ha den, med tutt-tofsar och allt.

---------------------------------


BRRRRR.....
Jag var tvungen att se mig besegrad.

Jag hade efter påskvärmen bestämt att våren äntligen var här för att stanna och att jag från och med nu endast skulle ikläda mig somriga saker...no more tights. Men idag gick det bara inte, för kallt, för ruggigt och för snöigt. På med tights, boots och tjockkofta igen.

Pronto.

6 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Attans vilken osis på den fina klänningen. Då kan jag ju säkert lägga ner den från önskelistan, annars blir den väl ett tält på övriga kroppen om man måste gå upp ett par storlekar...

Vi har också ruskigt kallt. Fram med tajtsen igen här också tills imorgon tror jag...
Kram
/Vivvi

Unknown sa...

Vad synd med klänningen....
Visst har det varit kallt som f-n i dag! Usch.....Kram

Sara Mia sa...

Trist med den efterlängtade klänningen. Ibland vore det enklare att ha lite fler OM-butiker på nära håll så man kunde kvista in och prova lite. Kram!

Annelie sa...

Usch vad störande när det är olika i storlekarna!! Om det tycker vi inte..
Mössa o vanter är ett måste här också må du tro!
Kram

Unknown sa...

du, jag testade två olika färger fast i samma storlek tre, men den ena kunde jag inte knäppa de tre översta knapparna på, och den andra satt helt normalt (som en trea brukar sitta på mig) Skillde alltså typ 2-3 centimeter på samma storlek. Helkonstigt...och synd, för det gör det svårt att handla online;( men du hade den finaste färgen där hos dig.

Evalena sa...

Men visst är sånt trist? Det är bergis nån felmärkning om det skiljer så mycket, tror du inte?
Men du, vilka Traderafynd du gjort! Blir riktigt avis.....
kram!!!