tisdag 10 maj 2011

Vissa samlar på hamstrar, andra samlar på...

Vår lillgrabb samlar på pinnar. De bästa skogspinnarna, som han kallar dem, är de som är formade som något slags skjutvapen men även de helt raka funkar finfint då de med fördel kan användas som svärd. Alla skogspinnarna som han hittar under sina promenader lägger han på ett säkert ställe, under vår trapp. Det ser ut som en liten bäver byggt sig ett bo därunder.

Tösen däremot är mer intresserad av att samla på daggmaskar och man hittar henne inte sällan grävandes efter mask-skatter i trädgården. Att lägga de små i en burk eller liknande är inte hennes grej hon vill hellre bära omkring på dem och ibland blir de lite väl kärleksfullt omhuldade och slutar som maskmos i hennes näve...

Själv samlar jag ju som bekant på träskor, det har liksom bara fallit sig så eftersom jag finner dem så otroligt snygga och bekväma. Idag tog jag och radade upp dem för en gemensam gruppbild, det har hunnit bli ett rart gäng..

MEN VAD SKÅDAR MITT NORRA ÖGA?


Vad är det där, i paketet från Nantucket....om inte...

ett par nya HASBEENS träpjuckor att ställa till samlingen!


Fina Slip in Super High i färgen cognac.

Happy Joy!

Träskorna fanns även i mörkblått som är galet snygga till jeans och marina färger, men jag är en sucker för just cognacsfärgen så ett par sådana fick det bli.

3 kommentarer:

Pillan sa...

Hej,

Om du gillar träskor, har du sett dom här?
http://www.dalaclogs.se
Jag har ett par högklackade med kurbits på...I löööve them :-)
Ha det gott.
Kram Pillan

VivanDivanGoesFashion sa...

Å vad jag känner igen det där med pinnsamlandet. Min son samlar också på "pangare" och "lasersvärd" och det ligger pinnar överallt....suck

Mycket fina träskor du har. Måste nog bli ett par i år tror jag. Har inte varit någon träskotjej men alla säger ju att de är så sköna. Slog till på två par från H&M samarbetet med Swedish hasbeens men de känns inte som "riktiga" träskor även om de var supersköna...

Kram
/Vivvi

L8 sa...

Hii-hii! Ja, alla gillar/samlar vi på olika saker. Kul! Kram!