söndag 17 juli 2011

Dagens 60-tal & loppis

Den senaste månaden har tillbringats i mina föräldrars sommarhus, här kan vi snacka lata dagar!

Vi har bara ägnat oss åt härligt somriga saker som att bada, byggt en trädkoja, besökt loppisar fiskat, plockat blommor och smultron...inga måsten och ingen stress.
Jag hade dock hoppats på att hantverkarna som bla. håller på att försköna vår källare skulle vara klara när vi nu kom hem...silly me att tro det! Ja ja, vitt och fint blir det ialla fall.


Hemma väntade en hel hög med roliga paket, jag har varit en flitig traderare under semestern och har lyckats buda hem ett gäng fina klänningar, inga Mollysar, men väl snajdiga finingar från 50- och 60-talet. Där fanns också ett stort och efterlängtat paket från sötaste Helena innehållande ett par tjusiga knee highs från Swedish Hasbeens!
Den vinröda färgen är wunderbar och kommer att göra sig galet bra till alla höstiga Mollysar.

Tack snälla Helena!

:)

Idag for jag och mein kleine mutter på stor bakluckeloppis, hon hade på sig sin nyinköpta Palette sleeveless dress och var så fin. Själv bar jag ett av mina hemtraderade vintage-fynd, nämligen en rosarutig klänning som förmodligen var bra mycket äldre än de loppisgrejer vi kikade på. Förutom några leksaker till barnen hittade jag en liten och underbar gammal handväska i skinn. Fin worn-look utanpå och perfekt skick inuti till det hutlösa priset av 40 riksdaler. Jag ääääälskar loppisar


---------------------------


Dagens: 60-tals klänning, skärp från MQ och träpjuckor från Scorett.

5 kommentarer:

Casa del Caos sa...

Åh fy tusan vilken superfyndare du är!

Härligt med lat semester!

Kram!

HOUSE of ADELA sa...

Hello snygging i den söta klänningen=) Ursnygga stövlar och väskan var ju toppenfin med!

Kramar
Adela

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Toppen att du är nöjd!!!!
Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Vilken otroligt söt klänning. Härligt med massa fynd. Precis som det ska vara :-)

Ha det gott
Kram
/Vivvi

Sara Mia sa...

Du är ju mästare i att fynda! Klänningen är söt som spunnet socker och väskan går inte av för hackor den heller. Ha en fortsatt trevlig semester. Kram!