söndag 21 augusti 2011

Schas skitduvor, vitt skåp & en stass

Idag fick jag med mig HELA familjen på loppis, frivilligt och helt utan tjat..är det inte fantastiskt så säg!
Bakluckeloppisen var som vanligt välfylld med försäljare och barnen gjorde fina fynd. Sonen hittade en superfin cykel som förra året hade köpts för 2500 och nu såldes för en femhundring. Dottern utökade sin mjukdjursamling med en hund och två enhörningar samt ett par prinsessiga skor. Själv köpte jag en enmeters gummikobra som skall placeras på taket för att skrämma bort duvorna som använder vårt hus som en bra plats att hänga på. Förra helgen klättrade jag upp på taket och placerade en ödla av plast på nocken, duvorna verkade inte fatta att de skulle vara rädda..möjligen för att ödlan var neongul, vad vet jag.

-----------------------------------
Nu är mitt nymålade gamla skåp på plats!
Det rymmer massor av bra-att-ha-iga saker, men även annat.

-----------------------------------
En helg-stass: Tunika från European Culture, skärp från Röda Korset och Hasbeens.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om du såg mitt inlägg? Vilken storlek har du på din vita x-stitch?
Mvh V

Ninna med En Skopa Odd... sa...

V,
Hej hej! Det var ett tag sedan jag sålde min vita X-stitch men det var storlek 0 på den.
Ha det bra!

Casa del Caos sa...

Jag har sett en jätterolig "skrämma-bort-duvor-måsar-från-taket-grej"!
Det är två gamar i svart plåt! Skitcoola!
Man tänker direkt på Djungelboken: "Vad ska vi göra? Vet int! Hitt på nåt!"

Skåpet blev jättefint!
Har 2 projekt på G här, men jag får aldrig tummen ur och så vill Santas Little Helpers också ha varsin pensel! No thanks!

Kram!

helen by the westcoast sa...

Tittat på dina senaste dagens och allt ser så fint ut! Du är bäst på att få till det, MVH Helen på Tjörn

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Casa,

Gamarna var en skitbra ide!
Haha, ja.. man kan ge sig sjutton på att om barnen vistas i samma rum som ens målningsprojekt så blir varken deras kläder, projektet eller rummet sig likt igen!
Kram!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Helen,
Du är för rar! Tack snälla!
KRAM!