torsdag 8 september 2011

Blingbling-nörden säger HAPPY JOY & nu ska de få se på andra bullar...

...mina kaffebrödsgalna arbetskompisar alltså.
Det är nämligen så att just denna vecka är är det jag som basar över kaffebryggarna och diskmaskinen på kontoret, let me tell you, 40 datoriserande kontorsråttor dricker ölot of kaffe ur massa muggar dessutom. Att ha fikavecka innebär DESSUTOM att man ska bjuda sina kamrater på kaffebröd på fredagens morgonfika. Den som glömmer detta bör icke bemöda sig att återvända till arbetsplatsen inom ett par år...minst. Fredagsfikat är heligt. Vanligtvis handlar jag vad som krävs på något närbeläget bageri men imorgon ska jag chocka mina jobbarkompisar med HEMBAKT. Jag är faktiskt lite chockad själv. Chokladmuffins med glasyr, tigerkaka och kanelbullar. Bullarna bakade maken...men det tänker jag inte tala om!


PHU, nu är det ca ett år till min nästa fikavecka. Halleluja.


-----------------------------------------------------


Idag kom ett jättefint paket på posten! I en påkostad ask inslagen i silkespapper och inlindad i en liten rosa hjärtprydd duk låg mitt gnistrande vita superblingade mobilskal från Thailand! Tjohoo jag är så barnsligt glad över min lilla leksak.------------------------------------------------------


Dagens: Velourklänning från ChillNorway och stövlar från Swedish Hasbeens.

2 kommentarer:

Evalena sa...

Men jag vill också jobba på ditt jobb nu! Vilken buffé du visar upp. Har ni så v a r j e fredag menar du? WOW!

Skalet är hur gulligt som helst men jag gillar ju dina hemgjorda också!

Och så posar du lika snyggt som vanligt stumpan! KRAM!

Anonym sa...

Gott var det!! Jag kommer att vara mätt hela helgen tror jag. Det gjorde du bra vännen, vill du ta min fikavecka oxå?? ;)
/E