lördag 3 december 2011

Att lukta som en t-shirt

Min parfym är slut och jag behöver en ny.

Jag gillar CLEAN och har liksom 6,7 miljoner andra svenskar kört med doften Warm cotton och skulle mycket väl kunna forsätta med den i 30ml till, men så såg jag en annan CLEAN-variant som lät lovande. Doften Cotton T-shirt beskrivs av webbutiken eleven enligt följande:

Denna friska doft som inspirerats av den ikoniska vita T-shirten har även krispiga - "direkt från tvätten"-noter. En luftigt lätt doft som är ett enkel, må-bra favorit. CLEAN Cotton T-Shirt blandar skarpa noter av bergamott och fluffiga noter från bomullsblomma för att skapa en fräsch och enkel doft. Spår av rosenträ och varm mysk ger en bekant värmande doft, precis som din pojkväns t-shirt som du älskar att stjäla. Lätt, ren, allmänt älskvärd!

Detta är en unisex-doft vilket passar mig bra då jag inte är superförtjust i blommiga och fruktiga dofter. -Jag tror bestämt att jag måste prova Cotton T-shirt!

Har ni någon koll denna doft? Bra eller anus?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen aning! Dock kör jag en annan som jag inte sett tidigare - Clean Skin - den tycker jag är väldoftande och diskret! /Ellenor

Anonym sa...

Jag har luktat på den, har för mig att den luktar lite tvål...Jag föredrar warm cotton, eller den som kom i somras, derassommar ltd

Men det är jag det

Kram fr forbid me not, vars tablet vägrar låtamig logga in....

Septemberflikka sa...

Har tyvärr ingen aning men det låter bra ;-) Jag köpte nyss själv Clean Simply soap och den gillar jag.

kram

Lingonberrie sa...

Låter spännande. Jag ska leta upp den och provdofta men det blir nog inget köp....:-D
Vi får se.
kramis och ha en fortsatt go helg

Anonym sa...

Tvekade tidigare i höstas om jag skulle välja den eller Fresh Laundry och det blev till sist den sistnämnda, som jag är väldigt nöjd med :) Hade tidigare Warm Cotton, men precis som du skrev, den hade ju nästan halva riket till slut och dessutom kunde jag ibland uppleva den som lite tung dagtid. Men dofta gärna på Fresh Laundry, som dessutom allt som oftast finns att få till finfina priser på nätet :) Lisa :)

Anonym sa...

kan annars rekommendera bodylotionen som jag tycker håller doften längre, tycker sprayen försvinner så snabbt. Har fresh laundry,finns på bla kicks.

Anonym sa...

En annan underbar clean-variant är clean provence. Lite svår att få tag på men doftar fransk tvål! (har testat flera clean-varianter men denna är min favorit) Har nyligen köpt en till på en webshop jag hittade via pricerunner och fick 60 ml väldoft för mindre än 300 kr. Minns tyvärr inte vad shopen hette)

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Mången tack för alla tips! Nu måste jag ut och provsniffa!
Kram!

Linda sa...

Har för mig att det finns en presentförpackning med 4 olika cleanparfymer. För ca 600. Kolla på parfym.se

Linda