lördag 3 november 2012

Ett helt galet fynd på Barkaby Outlet

Igår var då dagen för ytterligare ett provkollektionssläpp i Barkabys Odd molly-butik!
Det var full anstormning när butiken öppnade och sedan var lokalen fullproppad av Odd molly-fyndande kvinnor under hela dagen. Kläderna var liksom förra gången från 2009 års kollektion, men det fanns även finingar från tidigare kollektioner. Utöver klänningar, ytterplagg, stickat och allt annat du kan tänka dig i klädväg fanns även underkläder i siden och bomull och massvis av sjalar. Hela det lilla lagerutrymmet bakom butiken var proppad med kartonger från golv till tak, varav kläder hela tiden packades upp och hängdes ut. Hann du inte med ett besök igår eller idag så tycker jag att du ska bege dig dit snarast, för jag tror att det än finns massa fint att fynda med tanke på antalet kartonger som stod ouppackade.

Priserna var lika bra som sist:
Klänningar 300:-
Blusar 300:-
Linnen/T-shirts 150:-
Siden 100:-
Trosor 50:-
Tjockt stickat 500:-
Tunnt stickat 300:-
Plysch 300:-
Tunn jacka 300:-
Kort tjock jacka 800:-
Kappor/Långa jackor 800:-
Skinn/Päls 1000:-
Sjalar 400:-

Jag hittade mängder av fantastiska kläder och träffade inte mindre än fem härliga molly-tokar som jag inte sett sedan de två senaste riksträffarna, det var verkligen en helt grym dag. Den fluffiga toppingen på denna härliga cupcake till dag var ändå när den ljuvliga tjejen, som för fulla muggar packade upp kläder i en rasande takt på lagret, kom ut i butiken och dumpade en dröm i famnen på mig!
Denna supergulliga tjej visste vad jag önskade mig allra mest och hade således letat rätt på en
HELT FANTASTISK
Todiefor Sherling hooded coat
Jag blev så himla glad! Jackan är super-duper-skön och fluffig och dessutom var det ett fynd utan dess like, för 1000:- fick jag nu en jacka som en gång kostade astronomiska 16895:-.
Galet. Men härligt.





19 kommentarer:

Soldattorpet sa...

Fantastisk!! Vilket klipp och jag som faktiskt inte bor mer än 15 min därifrån;-)
Kram

Anonym sa...

Ja, den var ju bara som klippt och skuren till dig alltså! Superskoj att träffa dig igen var det! Gottar mig också åt mina fynd, var bara tvungen att tigga mig till en sväng dit idag också och hittade då några till finingar! Ha en fortsatt skön helg! Kram Christine

Titti08 sa...

Oh my vilket fynd...bra för kall vinter!!!
kram Titti

Fröken Abbe sa...

Shit pommes frites ;0)
Vilket kap! Tusan vad härligt att kunna göra sådana fynd!
Kram

Sara Mia sa...

Helt makalöst!
Man blir rent av nästan stum av beundran. Den jackan är som sydd för dig. Nästa gång du nosar upp ett släpp med dylika erbjudanden får du mer än gärna hojta till högt. Kram!

Anonym sa...

Mycket har jag kallats, men inte ljuvlig. Tack söta rara! och haha, det var nästan lika svårt att hitta dig i butiken som att hitta kappan på lagret ;-) Kram!

Annelie sa...

Blir så glad för din skull! Superfin på dig o det visste nog den ljuva tjejen som packade upp o levererade till dig.. Njut av ditt köp i vinter!
Kram

Dr Molly sa...

WOW! Vilket kap! Den är verkligen som gjord för dig! KRAMAR

S.A sa...

Jättefin! Åh, önskar att jag bodde nära den underbara outleten, hade mer än gärna fyndat Molly plagg :)

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Soldattorpet,
Åh lyckos dig! Då MÅSTE du ju bara åka dit! :)
Kram!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Christine,
Ja det var superkul att ses igen! Din lyckans ost som fick fara dit en andra gång!:) Vad hittade du för fint? KRAM!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Titti,
Ja precis! Den är verkligen hur varm som helst! Kram!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Fröken Abbe,
Helt klart värt ett par timmas färdväg! :)
KRAM!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

SaraMia,
Åh vad roligt, nästa gång far vi tillsammans! Jag hojtar när jag hör något intressant!
KRAM kram!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Anonym,
Haha...för att hitta en molly-nörd på rea måste du tänka som en! Visst hittade du mig nedbäddad i fyndlådan med sjalar? :)
STORT TACK snälla du, jackan är helt underbar!
Kram!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Annelie,
Tack rara du! Om man kan vara kär i en jacka så är jag nog just det!
:)
Kram på dig!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Dr Molly,
Tack snälla! Bättre rea än såhär kommer jag nog aldrig uppleva! :)
Kram kram!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

S.A,
Det tar ca 2 timmar med bil att åka från mig till Barkaby, vilket är helt okay när det bjuds sådana utförsäljningar! Men det hade varit trevligt att ha ett outlet ännu närmre! :)
Kram!

Marieangel sa...

Hur får man reda på dessa visningar?
Jättefin jacka:-)