fredag 9 november 2012

Sidesaddle dress X 2

Senaste besöket i Barkaby resulterade i den Sidesaddle dress jag för ett par år sedan tokletade efter men aldrig fick tag på. Jag fick istället nöja mig med en chalk-färgad som sedan kom att bli en favorit, men när jag  nu ramlade över den powderfärgade skönheten på provkollektions-stången var det ju inte att tänka på att lämna den kvar.

Provkollektionsklänningen skiljer sig något från den som sedan såldes i butikerna, dels är den ca fem cenimeter kortare och smalare i modellen. Jag tycker dock att den motsvarar en ganska normal etta. Kan vara bra att veta om ni hittar ett provkollektions-ex på t.ex Tradera.

6 kommentarer:

Anne sa...

Hoho vad vi fyndar :)) Provkollektionsutförsäljningar regerar.
Kram

Anna sa...

Åh din lyckans ost som hittade den! Jag har velat haft den sen jag såg den första gången.... :-)

Anonym sa...

Vilken tycker du personligen är finast?
Mvh Anna

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Rosen,
Eller hur! Man blir dock vääääldigt bortskämd med så billiga mollysar, vilket gör de nya kollektionssläppen mindre intressanta.
Kram!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Anna,
Det är egentligen ingen klänning jag använder ofta, tvärtom, men den är ändå en av mina favoriter. Jag har sett ett par på tradera på sista tiden, håll utkik där!
Kram!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Anna,
Svårt..jag gillar överdelen på den powderfärgade mest men underdelen på den andra bäst. :)Jag tror det är ganska jämt skägg!
Kram!