tisdag 3 december 2013

En dröm blev något helt fantastiskt - YELLOW FERRY

Jag imponeras av människor som vågar satsa, de som har en dröm och gör slag i saken och satsar stort och helhjärtat. Carina var en av de allra första i Sverige som tog in den velourklädda framgångssagan ChillNorway till sin butik och det var så vi först träffades. Hon berättade vid ett tillfälle om drömmen att skapa något eget och för ett par år sedan sålde hon sin butik för att gå all in.
Det som då var en stark önskan är idag verklighet genom det helt nya klädmärket Yellow Ferry. Egentligen är Yellow Ferry mycket mer än så, det är ett växande lyxbohemiskt koncept med en härlig bakgrund, vackra kläder och fantastiskt snyggt och inspirerande fluff i form av en vackert webbsida, blogg och de mest ljuvliga fotografier. Snart kommer konceptet även att utökas med inredning i samma lyxbohemiska stil som kläderna andas.

Yellow Ferrys allra första kollektion består av vackra feminina kläder i luftig bohemisk stil, skirt och vackert blandas och kombineras med det grova, stickade och ett par lagom slitna kängor. Körsbäret på toppen är de små lyxiga detaljerna av allra bästa sort. Vad kan jag säga -jag och min garderob älskar´t!

Given favorit och vårens kofta! Förmodligen helt underbar tillsammans med ett par slitna jeans.
Vid, fladdrig och helt underbar.
Enkel, stilren med ljuva detaljer.
Fina kontraster.
Vackert.
Stickat, avslappnat och galet snyggt.
 Hela kollektionen och fler fantastiska foton hittar ni på Yellowferry.se.
Det ska bli spännande att följa märket och jag ser redan fram emot nästa kollektion!

Inga kommentarer: