måndag 10 februari 2014

Adjö fina kök konsten att roa sig vid vabb

Lilla feber-sjukling nummer två ligger och kollar på tecknat med glasiga ögon och jag ligger i soffan bredvid och spissar in tjusiga köksprylar. Från våningen under kommer ljud av våld och destruktion, mitt fina fina kök är nämligen på väg ut. Meningen med det är för mig något oklar men tydligen tycker maken att ett nytt kök är en strålande idé.

Även om jag är något skeptisk just nu blir det hela nog jättefint och det är ju alltid roligt att välja tapet. Jag funderar på att ta samma rutiga tapet som vi har idag men i grått för att matcha allt det där rostfria som ska in. Jag har också hittat en fin med namn Harlequin från Ferm Living, fast jag känner mig inte så wild and crazy så det lutar åt den gamla beprövade. Eller...

Tapeten vi har idag, Rut från Sandberg. Bilden är lånad från Leilas kök.

Harlequin-tapeten.

Under dagens soffvistelse har jag investerat i det ett nytt kök är helt beroende av, nämligen sex fina saftglas i burkform från House Doctor samt tvål i fin flaska från Lagerhaus.



Dagens Dagens är ju inte heller en riktig Dagens utan en fredagens. Men i alla fall.

Inga kommentarer: