onsdag 26 februari 2014

Det resulterade i en hatthylla samt i en förvirrad gammelhund

Som jag nämnde förut har köksrusten spridit sig till andra delar av huset, bland annat hallen. Maken tyckte nämligen att det var en alldeles lysande idé att flytta dörröppningen mellan hall och kök en halv meter för att få plats med lite extra köksinredning vilket då gjorde att hallen fick sig en släng av rust-sleven och behöver tapetseras om. Fast nu blir det ingen tapet utan sådan där fusk-pärlspont. Det kommer att bli fint och dessutom fick jag anledning att köpa mig en hatthylla. Mio hade en bra som dessutom var billigare än IKEAs.
Nu undrar jag bara hur vår gammelgubbe-hund kommer att ta det hela. Hans mat och vattenskål har under elva av hans tretton år stått på den plats där den borttagna köksväggen var. Jag får fixa någon slags snitslad bana till den nya matplatsen åt honom. Eller nåt.

Inga kommentarer: