söndag 30 januari 2011

Halvfabrikatshusmoderlig, en Dagens & väntan på an american package!

Tack snälla för alla gratulationer till den nyblivna fyraåringen!

Jag visade gnutten bilden på henne i bloggen och hon tyckte som vanligt att hon var väldigt tjusig (härligt självförtroende) men hon undrade varför hon var så "dimmig" i ansiktet...-"kanske för att du aldrig står still mer än en millisekund och är överallt och ingenstans", sa jag, och det tyckte hon verkade rimligt och avslutade samtalet med ett -"Jag har bråttom". Jo, det är sant. Hon hade bråttom redan i magen och ploppade ut 30 minuter efter den första värken, och sedan har det liksom bara fortsatt. Men varför sluta med något när det funkat så bra hittills? :)

Hon verkade tycka att det var härligt att bli fyraåring och presenterna som bestod av ett rosa smyckeskin proppfullt av ljuveler och krimskrams, hårdekorationer, tiaror och Hello Kitty sängkläder var mycket uppskattade. Tiarorna satt hon på sina två blommor och sedan fick de agera prinssor, Hello Kitty örngottet satt hon på kudden, och på den lade sig sedan vår hund som då fick vara omstoppad bebis. Fantasin är det absolut inget fel på.
-------------------------------------
Idag har jag varit semi-husmoderlig (alternativt halvfabrikatshusmoderlig), jag har nämligen bakat mix-muffins. Eller egentligen var det fyraåringen som bakade, jag övervakade mest. Fördelen med bakmixar är , förutom att det är mindre jobb, att man kan vara rätt säker på att det blir någorlunda ätbart. Det blev faktiskt de näst godaste muffinsarna jag någonsin ätit, de allra godaste bjöd en tjej på jobbet på när det var hennes fikavecka...de var definitivt INTE från någon mix. Det jäkliga var att jag hade min fikavecka efter henne. Josåattserru...no pressure liksom!

-----------------------------------

Imorgon ska jag, förutom att skicka iväg ett gäng Tradera-paket, även ta emot ett paket från USA! Det skall bli mycket spännande att prova innehållet, som är en Molly, då jag aldrig sett plagget live. I väntan på det lägger jag upp en Dagens i form av miffo iklädd Petunica Dress i sand från ChillN, stickad sjal från Gina och Primeboots!

:)

2 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Ha ha ...dimmig i ansiktet! De är för roliga!=)Du är supersnygg som vanligt och dina muffins ser sååå mumsiga ut! Såklart du fixar såna till fikat i veckan med;)

Kram!
Adela

Jeanette sa...

Grattis till söta dottern i efterskott!
Era muffins ser supergoda ut, synd att jag bor så långt söderut.
Kram