fredag 16 juli 2010

Leksand Sommarland & jackor till barnen

Vi är nyss hemkomna från Leksand Sommarland där vi tillbringat två härliga dagar!

Både barnen och vi är helt slut, det tar på krafterna att vara i konstant rörelse åtta timmar per dag i gassande sol. Jag kan meddela att kottarna är ganska less på att bli insmorda med solskydd, en hel tub solskyddsfaktor 50 gick åt men så gjorde den sitt jobb också, inte en gnutta solsveda.
Parken är jättefin och vattenlandet helt fantastiskt! Här finns något för alla åldrar och ungarna älskar att vara här. Jag misstänker att detta utflyktsmål kommer vara ett stående inslag i familjenssemestrar de närmsta 10 åren, men inte mig emot, vi har haft det superbra.
På vägen hem svängde vi förbi ett litet outlet vid Insjön. Lillgrabben fastnade för en tuff svart softshelljacka med oranga detaljer, han tyckte verkligen att han var supercool i den!
I Sågmyra gjorde jag en runda på Lager 157 som var mycket välfyllt men inte heller här var det något som föll mig på läppen, möjligen därför att jag planerar en shoppingresa till Stockholm i veckan som kommer så snåltarmen regerar för tillfället!
En väldigt rosa jacka från Björkvin Kiddo blev det i alla fall till vår lilla ångvält. Hon liksom jag älskar rosa så jackan föll i god jord.
-------------------------------------------
Jag kikade in på Ida Sjöstedt Couture, den tjejen kan sy!
Oj oj vilka vackra tyllkreationer!
Bilderna lånade från Ida Sjöstedt Couture

1 kommentar:

HOUSE of ADELA sa...

Hej lilla söta du;) Vilken fresterska du är med ditt inlägg! Milda makter vilka snygga grejer från C N! Blev särskilt förtjust i de mysiga koftorna och någon slags stickad klänning/tunika i beige eller creme kanske? Och de ljusa stövlarna till är bara sååååå snygga! Fina fynd du har gjort till dina små...kul att kika på barnkläder, även om man själv får köpa vuxenstorlekar nu till herrarna här=)

Ha en mysig lördagkväll!
Kram Adela