söndag 22 augusti 2010

Nya jeanstights från VILA & ChillNorway hos Fröken P

Idag avverkade jag och de små den obligatoriska söndags-loppisen, barnen har börjat fatta det fina i sådana tillställningar där man kan göra trevliga fynd för inga pengar alls. Maken däremot föredrog att stanna hemma och klippa gräsmattan.
Dagens skatter bestod av Pokémonkort i fina album, figurer och diverse andra Pokémongrejer. En söt rosa (what else) handväska i miniatyr, ett rosa halsband samt några Po.p-plagg. Mina Molly-färgade ögon zoomade genast in en vacker Odd Molly Silk Wrap i storlek ett från Burn Baby Burn-kollektionen hängande på en klädstång vid ett loppisbord. Tyvärr var tunikan lagad då en söm framtill hade släppt men det var inte därför jag lät den hänga kvar, jag har fått för mig att det är lite sjåigt att knyta den rackarn. Fin var den ialla fall och det begärda priset var 400:-.
Så var det med det!
På väg till bilen gjorde vi en avstickare in på VILA ackompanjerade av barnens klagosång. Eftersom jeanstightsen jag beställt från Lindex inte föll mig på läppen och var tillbakalämnade skulle jag nu kika om VILA hade fått in några nya av jeanstightsens Rolls Royce, nämligen de av märket Pieces. Till min stora glädje hade butiken just fått in fyra nya färger, då jag redan har ett par ljusa välanvända och älskade valde jag nu ett par slitna svarta och ett par mellanblå.
Jag var nöjd när vi lämnade butiken, det var också lilltjejen som lyckats ta sig en vända bakom kulisserna och ut i skyltfönstret bland skyltdockorna. Ett lyckat studiebesök med andra ord.

-------------------------------------
Imorgon känner jag på mig att leveransen med ChillNorways höstkollektion kommer att nå Vestis! Hoppas hoppas, då vet jag absolut var jag kommer att tillbringa min lunchrast någonstans och kameran skall såklart med.

Apropå ChillNorway så berättade en rar läsare att butiken Fröken P i Enskede, Stockholm har haft lyckan att få saluföra det åtråvärda märket!
Jag kontaktade trevliga Petra som äger butiken för att kolla vilka modeller de kommer att få in. Tyvärr kommer ingen Oak Coat (jag vet att ni är ett gäng som kommer att vara på jakt efter den :)) men nog väl ett gäng andra finingar såsom:
*Agat Dress
*Crystal Cardigan
*Jasper Tunica
*Topaz Tunica
*Marte
*Stine Long Sleeve
*Braid Dress
*Demin Drap Dress
ChillN-leveransen förväntas nå Fröken P den här veckan och jag frågade även om de skickar inköp per post och svaret var ja!

1 kommentar:

Unknown sa...

De är supersnygga men går tyvärr inte över min ladugård till rumpa! grymt avis på er som kan ha dem för de lite ljusare är SÅÅÅ fina! Kram