lördag 21 augusti 2010

Träsktroll & en Dagens

Idag gick jag och barnen på matiné, det var
Shrek- Nu och för alltid
som visades.

Man skulle behöva en hel kundvagn för att få med sig allting in i biosalongen, popcorn, dricka och godispåsar i dubbel uppsättning, varma chips, handväska, två små barn och och med allt i famnen skall man fippla fram biobiljetterna och ge till biljettrivaren. Sedan får man såklart inte glömma de två plastkuddarna som finns att låna för barnen att sitta på.
Tur att man är bläckfisk.
Filmen var ok men barnen var inte jätteimponerade, kanske beror det på att de har ett biorum hemma och att ett besök på biografen inte betyder samma sak för dem som det betyder för oss stenåldersmänniskor som växte upp utan biorum och tecknade filmer till vardags.
Ja ja, jag tyckte ialla fall att popcornen var goda.
Invigde mina nya röda Jodhpur-finingar från Swedish Hasbeens idag.
Jag är väldigt glad i de här bootsen, klacken är något lägre än på mina andra Hasbeens och de är superbekväma att gå i. Till bootsen hade jag svarta tights och stickad tunika från Gina Tricot samt den röda Chrysalis minigown som endast skymtar fram litegrann ibland.

8 kommentarer:

Jeanette sa...

Vad coola de skorna var i rött!

Marita sa...

Är ju så sugen på ett par hasbeens, min fundering har ju varit hur de funkar på ett par tjocka vader; ) Men ett par jodphurs skulle ju kunna funka kanske! =)

HOUSE of ADELA sa...

Aaa så snyggt! Helcoolt med röda hasbeens till! Superfint;)

Kram
Adela

Josanne sa...

Vad coolt med de röda skorna till helsvart. Tufft och snyggt samtidigt! Kram!

Anonym sa...

Hej!

Den svarta tunikan från Gina, finns den i butik nu eller??
Fin, vilken strl har du på den isåfall???

mariaemb. sa...

Tack snälla. Kul att du gillar den. :)

Underbara skor!! De hade mer än gärna fått flytta in hos mig!!!!

Ha en fin söndag!
/Maria

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Anonym,
Den stickade tunikan är flera år gammal men jag har sett att de haft en snarlik variant(om inte exakt lika) i de senaste årens höst/vinter-kollektioner, jag skall hålla ögonen öppna och hojtar till om jag ser att de fått in dem!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Marita,
Hasbeeens är bland det bästa jag vet, sygga, lite annorlunda och jättesköna! :)
Ja,jag har hört att många tycker stövlarna är nätta i skaftet och de är dessutom ganska svåra att få få sig då skinnet är strävt på insidan. Jag mätte mina röda boots och skaftet är 29cm i omkrets längst upp. Vidden på skoskaften kan variera från sko till sko då de är handgjorda. Storleksmässigt tycker jag att de är normala.
Jag kan ABSOLUT rekommendera jodhpursen!
Ha det bra!