söndag 28 november 2010

Redo för Jul

Jag önskade mig snö- och snö fick jag...ölot!

I fredags hade vi julfest på jobbet, vi samlades på kontoret för en julig julmustsmakande drink för att sedan kliva ombord på den inhyrda bussen och fara till Alborgen som är stadens egna Fort Boyard. Här gäller det att klara av cellernas luriga och fysiskt påfrestande utmaningar inom utsatt tid och klarar man det får man, istället för nycklar, en stämpel på lagets spelbricka.
Som vi kämpade! Eftersom jag är lika vältränad som en kokt sparris förstod jag att träningsvärken skulle dyka upp dagen efter, men jag trodde inte det skulle bli SÅHÄR illa! Jag känner mig nästan sjuk för att musklerna är så ömma.


Efter det att vi lekt klart och även länsat julbordet påbörjade vi vår bussresa in till stan för att gå på lokal, men då vägen snöat bort hamnade vår buss halvvägs ned i ett dike. Åh vad jag var glad att jag hade min tjocka dunkappa och UGGsen när vi stod utanför bussen i bäckmörker och snöstorm. Som tur är bor vi på landet och här finns det gott om bönder med traktorer och snart kom en röd traktor i super speed och det dröjde inte länge för förrän vår buss stod på den bortsnöade vägen igen!
Det här var den roligaste julfesten jag någonsin varit på!
------------------------------------------------------
Idag har den vita julgranens klätts, julljusstaken färdigställts och de små sakerna till barnens adventskalendrar har paketerats.
Nu är vi redo för jul!

3 kommentarer:

Sara Mia sa...

Vilken otroligt läcker gran!
Jag förstår att du kände av kroppen efter ett pass på Alborgen. Man kan liksom inte låta bli att ge järnet där, vinnarinstinkten väcks snabbt till liv. Det är så himla kul. Kan tänka mig att barnen börjar bli nyfikna på sina små paket. Kram!

Fröken Abbe sa...

Vad vackert det var med paketen i trådkorgen! Så skulle jag kunna ha det bara som julpynt!
Kram

Casa del Caos sa...

Det lät som en riktig höjdarfest!
Jag hade gärna sett en traktor i superspeed! Har bara sett dem köra i 30...
Och granen har ni redan fått fram! Ja, varför inte? Det är ju inte så att den kommer att ha barrat bort allt barr till jul! ;)