måndag 21 mars 2011

En liten dröm med broderier, spets och råa kanter...

Ett av de två plaggen jag fick med mig hem i den lila påsen från Mathildes var vackra
Hawthorne blouse
i färgen powder.

Den här blusen i jackmodell lade jag inte ens märke till när jag först kikade igenom produktbilderna, men när jag sedan såg fina Katinkas provning blev blusen med ens en storfavorit.
Hawthorne är en ljuvlig kreation med lite 1800-tals känsla med fin ståkrage, perfekt passform och underbart vackra detaljer. Vanligtvis är jag inte jätteförtjust i råa kanter men just här tycker jag att det råa bryter av fint till den vackra spetsen och broderierna. Ja faktiskt förhöjer hacken och fransarna "ljuvligheten" på hela plagget.
Hawthorne blouse är en liten juvel i min garderob!

6 kommentarer:

Äppelträdet sa...

Känns som att den borde passa med Ewa i Walla-fynden. Eller?

Kram.

Lingonberrie sa...

Ljuvlig, ljuvlig, ljuvlig! Till rosa, vitt, brunt, chalk allt!

kramar och ha en god natt!

Sara Mia sa...

Se där ja! Nu dök den äntligen upp ur Mathilde-påsen. Denna blus kunde ju bara inte få stanna kvar i storstaden, när den passade dig så himla bra. Kul med en lite annorlunda modell. lite mellanting mellan kavaj och blus på något sätt. Kram!

HOUSE of ADELA sa...

Åååå så snygg!!En grej till helt i min smak! Jag skulle kunna skicka dig med kontokortet och du shoppade till mig så skulle de bli bra!=)

Kram vännen!
Adela

K. sa...

Åhh, vad fin du är i den! Jag var ju med vid köpet, men jag hann adrig se den på dig. Kul! Kram

Ann sa...

Lika fin som alltid.