tisdag 15 mars 2011

Me want, must haves & en beställning!

Vid första, andra och tredje anblicken tyckte jag inte att Odd Mollys vårkollektion innehöll så mycket som verkligen föll mig på läppen men som vanligt när det gäller detta märke så växer plaggen på något mystiskt sätt så nu har jag plötsligt en hel lista av finingar jag gärna skulle vilja stifta närmare bekantskap med!

Två av storfavoriterna är otippade Hawthorne blouse i powder samt fina Hookup tank dress, dessa hoppas jag kunna prova inom en snar framtid. Ka-ching pocket dress vet jag ju redan är en hit och den gröna färgen är alldelens ljuvlig...
I sommarkollektionen finns det också en hel tjusigt, t.ex är Patchwork Embellished dress i multi überläcker men priset är helt bananas och kommer inte att finnas i min garderob såvida jag vinner Drömvinsten på Lotto eller ärver en oljekälla.
En av mina två storfavoriter är dock Lace patchwork wrap dress, en helt underbar klänning, särskilt i färgen powder. Men tyvärr är även priset här alltför högt, jag får vänta och hoppas på att den dyker upp på rea någon gång i framtiden.
Den andra sommarfavoriten är ljuvliga Superior Dress i powder, modellen påminner om Magnolia dress som är en av mina absoluta favoritklänningar. Priset är ok i Molly-mått mätt, ett litet aber är dock klänningens "tutt-toffsar", men jag kanske kommer att älska dem med!:)
Jag hade tur och kikade in på Ajabaja precis som de lade ut Superior dress och på en grisblink hade jag lagt min första pre-order någonsin!
:)

10 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Ah så mycket fint! Känns som sommarkollektionen skulle kunna ruinera mig...tur att jag har nåton uns av sans i kroppen!;D

Kram söta!
Adela

Evalena sa...

Hookuptanken har ju jag och den ska jag gå på bröllop i. Superfin och superfinare på dig, det är jag 100 på!

Hawtorn provade jag faktiskt i denna färg när jag var t Helsingfors. Den är superfin och normal i storlek.

Btw: Crocsen var söta för att vara Crocs och *viskar* det är fanimej sköna skor.

KRAM

Sara Mia sa...

Finfina bilder du valt ut. Visst kan de nya kollektionerna ibland passera ett slag, men sätter man sig ner och kikar lite djupare eller tittar runt på andra Bloggbilder så får man snart nya favoriter. Kram!

Lindi Loo sa...

Den gröna Ka Chingen är ljuuuuvlig!
Däremot blev jag lite fundersam över de väldans råa kankterna på Hawthorn Blouse. Den jag provade på NK hade väldigt märkligt sydda kanter med hack och ojämnheter. Synd för i övrigt är den en dröm!
Kram!

Unknown sa...

Hawthorne blouse fast i vit har jag o den är underbar. Ska få luftas på ett bröllop jag ska på... tror jag om den inte är för vit????

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Adela,
Ja, jag håller med, det finns alldeles för mycket fint!
KRAAAM!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Evalena,
Hookuptanken var LOVELY, så himla snygg, men det blev ingen sådan denna gång!
KRAM!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

SaraMia,
Jag tycker vi gjorde en ganska gedigen genomgång i Stockholm och det var himla skoj att hitta de otippade plaggen som efter provning blev favoriter!

KRAM vännen!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Lindiloo,
Jag brukar vanligtvis inte vara så förtjust i de råa kanterna men på Hawthorn blouse tycker jag att de byter av fint till spetsarna och det söta. Jag undrar dock hur den blir när man tvättar den...
Kram!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

AnnaSC,
Den vita är fantastiskt fin! Nä, jag tycker inte att den är för vit för ett bröllop,kanske kan du kombinera den med någon färg som passar ihop med korsstygnsbrodyren!
Kram!