tisdag 12 april 2011

Ännu en blå Dagens från ChillNorway & en kväll av personlig uppgradering...

Jag fortsätter på ett beprövat tema och kör även idag en blå klänning från ChillN, dock är modellen en annan, nämligen Petunica Dress i mjukaste velour.

Förra höstens Oak Coat i mörkgrått, Primeboots och sjal från Gina ingick även i dagens stass.

-----------------------------


Igår kväll lämnade jag in mig själv på rekond, schleten morsa-rekond. Jag började med att sola 15 minuter vilket motverkade det värsta av den genomskinliga blåaktiga hudtonen den nerver ending vintern har medfört, sedan ett möte med saxen för topptrimning, fransar färgades och även brynen fick sig en släng av sleven. Slutligen var det de grå kolonierna på huvudet som fick sig en omgång av Goldwells intensivtoning. Tja, det var ju knappast någon i ögonfallande makeover, men jag känner mig ialla fall en aning piggare!


Jag brukar köp stora förpackningar schampo och balsam hos frissan då de normalstora inte räcker länge alls och dessutom är galet dyra. För ett par veckor sedan provade jag att beställa hem hårvårdsprodukter på nätet via webbutiken Lyko.se ,vilket var väldigt lyckat. Utbudet var stort och priserna helt ok, dessutom var frakten gratis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj,
en fråga till en velourjunkie.. :)
Lyckas du hålla dina velourisar mjuka o fina efter tvätt? Har en Fonda som mer börjar se ut som en schleten frottéhanduk, inte så kul..:( Tycker nog ChillN´s grejjer håller sig bättre e tvätt än OM´s, men funderar på om man skall vara sparsam m tvättmedel el dyl? Några tips? :)

mvh,
A

Ninna med En Skopa Odd... sa...

A,

Haha, eftersom halva min garderob består av velour i regnbågens alla färger borde jag veta, eller hur! :) Jag vet inte om det har någon inverkan men jag handtvättar så gott som alla mina kläder. Tvätt- och sköljmedel använder jag som vanligt och sedan får de hänga på en galge och torka.Jag håller med dig, ChillNs velour håller sig fin längre än OMs, den känns lite kraftigare och tätare.
Några mirakeltips har jag dock tyvärr inte!
:)
Kram!