fredag 22 april 2011

Min nya vän Annie O och lite annat...

Härliga dag!Lägg till bild

Vackert väder, lata stunder i en solsäng, lyckliga lekande barn, grillning och påskgodis...kan man önska sig något mer, förutom fred på jorden alltså?

------------------------------

Jag tänkte att jag skulle visa er påskäggets innehåll tillsammans med de andra två newbisarna från REDHE.

Först ut är galna Annie Oakley s/s dress i dark powder från Odd Molly. Lager på lager och fransar lite var stans, dyr som sjutton men på 70% rea är den väl värd sitt pris. När jag först provade den var jag lite skeptisk men den växer och med ett skärp är den jättefin och får absolut stanna.

Plagg nummer två och tre ska jag bära tillsammans och är av märket Custommade.

Billy Dress är en skir somrig historia med fint rutmönster i blått. Den här klänningen föll jag för så snart kollektionen kom ut bland webbutikerna och när jag såg den hos Mathilde för ett par månader sedan var jag tvungen att prova den. Det var lite av en besvikelse, den var inte alls lika fin på som på galgen. Jag har ändå inte kunnat släppa den helt i tanken och när den nu fanns till halva priset slog jag till.

Eftersom klänningen är väldigt tunn och genomskinlig köpte jag även Custommades skira vita underklänning Nulle för 180:- och med den under kom Billy till sin fulla rätt! Fantastiskt fin och super bekväm!

Provningen kommer en annandag...
Idag såg jag även att jag hade missat att Odd Mollys mysiga Mulholland alpaca jacket i vintage chalk fanns till 70% rea hos REDHE och nu kostade 570:- att jämföra med ordinarie pris på 1899:-! Något köp blir det inte men nog är det väldigt lockande..
...istället är det dags för en garderobsrensning med tillhörande Tradera-sväng. Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle göra mig av den, men eftersom jag aldrig använder klänningen så skall nu den powderfärgade skönheten Taradiddle Dress byta garderob!

Nu skall småttingarna nattas och sedan skall deras mamma i smyg dyka djupt ned i deras godisfyllda påskägg!

:)

3 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

O hej vännen! Är det en 1a i din powder?? Sätter du ut ditt traderaalias??? Är så sugen på den;)

Kram
Adela

Rövarmamman sa...

Å taradidd. Klänningen! den vill ju jag köpa:) kram

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Hej finingar! Jag har inte fått tummen ur och lagt ut Taradiddlen och allt det andra på Tradera än, men snart så! Mitt alias är Mrs.Mupp!
KRAM!