lördag 28 maj 2011

En ny favorit från sommarens underbara Ewa i Walla

Lager på lager i härliga material och fina färger. En blandning av dåtid nutid och en skvätt framtid...Helt fantastiska kläder som väcker ett starkt habegär!Från Ewa i Wallas hemsida.

Igår fick jag hem en av mina favoriter, Eleri, en tunika/klänning av kappmodell. Jag tycker mycket om den insvängda midjan, de klockade ärmarna, hyskknäppningen och den skrynkliga stilen. Dessutom gillar jag de dubbla fickorna fram. Priset ligger på saftiga 2100:- men eftersom Nantucket nu erbjuder klänningen till mer än 50% rabatt så gick den inte att motså. Eleri finns i färgen lilac som är en vackert grålila samt dirt som är linnefärgad. Ewa i Wallas kläder är ofta ganska stora i storleken då de är menade att sitta löst, just Eleri är dock väldigt stor så man bör gå ner en storlek mot sin normala.
Nu har jag bara provat den som klänning med tights till men jag tror att den kommer att passa finfint med min EiW-klänning också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Gillade "klänningen" mycket, undrar bara vilken färg det är du har. Tycker ibland produktbilderna är svåra att få klar bild över färgen???
mvh ullis

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Hej Ullis!
Lilac kallas färgen jag har. Den är liksom grålila och jag tycker att den funkar att kombinera med de flesta andra färger. Om du funderar på att slå till på en, glöm inte att gå ner en storlek!
Kram,
Ninna

Anonym sa...

Tack för hjälpen, har länge varit förtjust i dessa kläder. Den såg mindre lila och mer lila/grå ut på dina bilder och det tilltalade mig mer.
Kram Ullis
Ps Tack för en mycket bra blogg med varierande innehåll, kul tycker jag.