måndag 25 juli 2011

Gårdagens loppisförsäljning & gårdagens Dagens

Söndagar är loppisdagar!

Fast igår var vi inte på bakluckeloppisen för att fynda utan för att sälja allt det vi rensat ur barnens rum. Det blev en himla massa leksaker men även en hel del annat som jag samlat på mig. Jag och dottern var på plats strax före 09.00 och började duka upp allt vi haft med oss och innan vi var klara hade vi redan sålt en hel del prylar.

Min kompanjon höll ut ett par timmar men sedan blev till och med pengaräknandet tråkigt och då kom maken och hämtade henne och lämnade samtidigt av lite lunch till mig. Jag var kvar ytterligare några timmar och vid tre-tiden då besökarna började glesna packade jag ihop de få sakerna jag hade kvar och for hem.

Hela 2600:- fick vi ihop och då hade jag betalat bordsavgiften på 100:- samt köpt en fin gammal pianopall av en bordsgranne för 100:-, inte illa pinkat!

:)

------------------------------------------

Gårdagens Dagens:

Vad är väl mer passande på en bättre begagnad tant som ska på loppis än bärandet av en gammal loppis-klänning? Det fick helt enkelt bli den prickiga lilla saken tillsammans med kofta från VILA, träskor från Scorett och armband från Maria Montazami.

3 kommentarer:

chatarina sa...

Hej! Jag som var där och tittade :) jag såg inte dig, var stod du? Kram

Casa del Caos sa...

Bra jobbat!
Tummen upp!
Kram!

Helena sa...

Vilka fina klänningar på så fina tjejer!!! Välmatchade också :-)
Kram Helena