lördag 17 september 2011

Fina sjalar och ljuvligheter från Vintage by Fé

Maken och sonen for iväg på hockey och jag, dottern och mamma åkte ned på stan på jakt efter en sjal vilket var det som låg högst upp på den lillas önskelista. Efter att ha besökt en hanfull butiker fann vi det hon sökte på Indiska. En härligt stor sak med ett gäng tofsar, hon valde en jättefin rosa och jag tog en beige..perfekt, då kan vi bytlånas!


På Åhlens fanns den populära och helt underbara multifärgade "lapptäcke-bänken", jag var så himla sugen på att köpa en men eftersom jag inte riktigt vet var den skall stå fick den stanna kvar. Priset var 795:-.


Efter lite lunch fortsatte vi till stans absolut mysigaste inredningsbutik som också har väldigt fina kläder. Där hängde helt fantastiska kreationer från Vintage by Fé i jordiga toner, en blandninga av Ewa i Walla och Branting. Jag provade den söta Dolly tunic tillsammans med Polly tunic med fantastisk snörning i ryggen och när väl det var gjort gick de inte att hänga tillbaka. Så fina!Jag kikade in på Vintage by Fés webbsida och hittade fler vackra plagg:


Eve dress skulle jag mer än gärna vilja ha.





Alison tunic, fin fin fin.

Provning kommer senare!

4 kommentarer:

Sara Mia sa...

Då var vi i samma krokar och sprang. Riktigt fina sjalar ni hittade. Själv införskaffade jag mig en fin blombukett på torget. Jag var ovanligt nog på stan en lördag. Brukar undvika det, då det alltid är så mycket folk på helgerna. Föredrar att göra mina ärenden på lediga vardagar istället. Kram!

Evalena sa...

PAllen är supersöt men har du sett Barbapapafåtöljen med tillhörande fotpall? Svart med knappar i alla möjliga färger.
Klänningen med snöre i ryggen var superfin och jag förstår att den inte gick att hänga tillbaka!

KRAM

Ninna med En Skopa Odd... sa...

SaraMia,
Vi sicksackade friskt över torget på jakt efter den där sjalen och vi inhandlade också blommor där!
Tack för tipset om guldleggingsarna, de finns nu på min minneslista!
KRAM KRAM!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Evalena,
Den svarta fotöljen med fotpall var ljuvlig! Jag klämde lite på den också! :)
KRAM!