torsdag 15 september 2011

Tjohooo! Jackorna från ChillNorway har nått Nantucket!

Idag när jag på förmiddagsfikat kikade in i Nantuckets webbutik fanns de bara där, de efterlängtade vinterjackorna från ChillNorway som jag väntat å väntat å väntat på!

Då kan jag lova att det blev fart på den här ChillN-fanatikern, jag hade först bestämt mig för en Kaana Coat men bytte sedan sida till Paddy Coat istället. Efter att ha pratat med raraste Jennie (som låter precis som förra ägarinnan Carina och dessutom är precis lika trevlig) och utkämpat en liten ångestylld strid med mig själv blev det till sist en Kaana Coat i brunt ialla fall!

Så nu går jag här i väntans tider och längtar efter min fina fina jacka!
Happy dubbel Joy!
Hos Nantucket finns Kaana Coat i färgerna brown samt olive i storlek storlek S-XL. Storlekarna skall enligt uppgift vara normala. Paddy Coat finns i svart (bild på den kommer upp på butikens webb inom kort) och i storlek S-XL, dessa är enligt Jennie små och ligger man mellan två storlekar bör man ta den större.
Alldeles nyinkomna var även de sötaste torgvantarna, också från ChillN, med den fina hjärtloggan på!Dagens: Tofströja från Love Forever, Odd Mollys Lacie Top, underklänning från Ellos och stövlar från Swedish Hasbeens.
Häppåer!
:)


11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har du nån aning om hur Kaana coat short ser ut bak? Tänkte om det är samma fina Lovehjärta i ryggen som på fjolårets? Supertacksam för hjälp :) Mvh Therese

Anonym sa...

Therese,
Bra fråga, jag kommer faktiskt inte ihåg hur ryggen på kaanan ser ut, men det ska jag ta reda på! Återkommer imorgon!
Kram,
Ninna

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Hej igen Therese!
På baksidan finns ett vitt litet kors med fina stenar runt om (gissningsvis samma som är på fickorna.) Bilder på detta skall snart komma ut på Nantuckets webbshop.
Trevlig helg!
Ninna

Anonym sa...

Tusen tack för hjälpen! Kram Therese

Anonym sa...

Hej Ninna,

Å dom är så fina! Är lite sugen på Paddy Coat men hittar inga bra bilder på nätet! Hur ser den ut på ryggen? Är det något märke där eller är den helt slät?

Sen undrar jag, ser jag fel eller är det typ spets eller något runt luvan och längst ner på kappan? Den ser jättefin ut!

Hoppas du har tid oc ork att svara. ♥ Kram Malin

Nina sa...

Förra årets Kaana coat var ju ganska stor i storleken... Vet du om det är samma med årets eller är dom, som det sägs normala?
Jag har lite ångest över vilken storlek jag ska beställa....
Har du förresten sett den bruna i verkligheten? Är den så ljus som den ser ut på bild?
/Mvh Nina

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Malin,
Jag håller med. Paddyn är galet fin!
Ja du har helt rätt, det är spets både runt luva och på kappans nedre kant. Ryggen verkar vara slät men däremot finns fin ChillN-brodyr på luvan. Du hittar ett gäng bilder på Nantucket.se.
KRAM!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Nina,
Ja förra årtes Kaana-modell var giganstisk! Jag vill dock minnas att när jag testade en jacka ur årets provkollektion var den mer normal i stl, det var också den information jag fick från Jennie i butiken.Jag körde på en stl small själv. Ang färgen vill jag minnas att den är mer mörkbeige än just brun, jag tror bilderna stämmer ganska bra. Det finns nu nya bilder på Nantuckets hemsida!
KRAM!

Nina sa...

Tusen tack för snabba svar! :)
Såg bilderna i webshopen nu och blev istället osäker på vilken färg jag helst vill ha *haha* Vilka I-landsproblem va... :p
Ser fram emot bilder på din jacka när den anländer. Då kanske jag lyckas bestämma färg :)
Vet du förresten om man kan tvätta i maskin eller om det är kemtvätt som gäller...?
/Kram, Nina

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Nina,
Åh jag vet, det är ju skitsvåprt att välja färg, samtliga är så fina! :) Jag tror min jacka kommer på måndag och då blir det bilder i bloggen!
Tyvärr vet jag inte om det är kemtvätt på den, det har jag glömt att kolla, men återkommer med detta så snart paketet kommer!
KRAM!

Anonym sa...

Hej!
Är det Kaana coat short som du beställt? Hittar inte den längre varianten i någon webshop.
Mvh Helene