lördag 22 september 2012

En underbar luva att gömma sig i!

Jag har blivit mamma till den ultimata höst- och vinterjackan! Nantucket-paketet som hämtades upp igår innehöll nämligen en härlig
Anchohuma parka jacket
i färgen dark military! Jag älskar stora huvor och den här jackan har verkligen en gigantisk deluxmodell med fin lurvig kant i fuskskinn. Perfekt att gömma sig i när snön yr! Dessutom finns där en grov dragkedja som gör att huvan kan delas till en stor pälskantad krage.
Färgen är alltså militärgrön och tyget lite glansigt och ger jackan fin lyster, dock inte så glansig som på mina bilder, det är blixten som luras. Lagom tjockt fodrad och med en tröja under funkar den med all säkerhet hela vintern. Två stora fickor fram, två praktiska fleecefodrade "handvärmar-fickor" på bröstet, en liten ficka med detaljer och dragkedja på ena ärmen samt en innerficka prydd med en söt molly-rosett. Dragsko i midjan för perfekt passform samt en dragsko i jackans nederkant. "Looking smiling forward" broderat på ena ärmen. Odd mollys jackor tycker jag brukar vara åt det mindre hållet men denna skulle jag säga är ganska normal.


Jag är så himla nöjd med min nya jacka vars namn är omöjligt att komma ihåg, och för övrigt galet knepigt att uttala.
Den kommer att bli en långlivad storfavorit!








3 kommentarer:

Anne sa...

Och hur ska jag nu kunna låta bli!!! Skitsnygg och verkar helt perfekt ju!

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Rosen,
Näää, låt INTE bli! Jag tror verkligen att du skulle gilla den!
KRAM!

Sara Mia sa...

Underbar jacka! Nu gör det ju inget om snön kommer tidigt. Kram!