söndag 15 september 2013

Herregud vilken fest & Den lilla blev übernöjd

Phuu, jag är absolut helt paket-slut. Jag rör mig i slowmotion...det vill säga, det pyttelilla jag har rört mig under dagens lopp har gått i slowmotion. Mest har jag legat passiv i soffan. Dagens allra största bedrift har varit att städa åt mina barnbarn marsvinen. Gårdagen bjöd på årets fest så något annat tillstånd än det rådande var icke att vänta.
I vår lilla by, som egentligen är en förort till en mellanstor stad, anordnas varje år en cykelfest. Det hela går ut på att man cyklar runt hos de andra deltagarna och äter förrätt, varmrätt och efterrätt, dricker drinkar och har himla roligt. Sedan samlas alla på idrottsplatsen för en sjujäklars fest med liveband. Vi hade galet kul och det var absolut värt dagens tröttmösse-mode.
För någon vecka sedan tipsade jag om att barnbutiken Lucky Little Me hade 60% rea. Eftersom sonen endast vill klä sig i sina hockey-, fotboll och innebandy lagkläder och därtill koola t-shirts är det ingen större idé att inhandla något annat, dottern däremot blir toklycklig över strumpbyxor i regnbågens alla färger, eller ja, allt i form av kläder. Därför uppdaterades strump- och tightslådan med följande:

...Och resten av garderoben med detta:
En riktigt härlig quiltad hood-jacka från Hummel.

Tuff kjol med volang, från Hummel.

Söt klänning med spets från Creamie.

Underbar kofta från Noa noa.


Kofta, klänning och tightsen med blå hjärtan skulle på omgående.
Apropå rea, ni har väl besökt Millamis 70% realisation?
Jag tror den pågår tills imorgon och det finns fortfarande massa fina grejor kvar.
:)

Inga kommentarer: