söndag 4 september 2011

Übereffektiv helg, en jäkla massa svamp och en ny molly

Jo, jag är faktiskt lite stolt!
Den här familjens ledord är vanligtvis INTE effektivitet men den här helgen har vi hunnit med massor. Vi inledde lördagen med en sväng på stan där maken och jag med the speed of Usaine Bolts svepte genom apotek och gummistövelsaffär med barnen fladdrande efter. Hem, preparerade barnen och mig själv med galonisar (jag fick dock nöja mig med vanliga tråkiga regnbyxor) för att minska fästing-påhopps-risken. Ut i svampskogen gick vi med raska steg och ca två timmar och en fikarast senare hade vi fått ihop en hel ICA-kasse med gula kantareller....plus en fästing på mig. Sedan stod vi resten av kvällen och rensade och stekte svamp.
Söndagen inleddes med loppis och fortsatte med städning, tvätt, tvätt, tvätt, klippning av raggig hund, megastor matshopping...ni vet så där stor så att kylskåpet buktar utåt av all mat och så man måste trycka in gurkan och fetaosten mellan äggen i äggfacket och snabbt som fan slänga igen kylskåpsdörren för att få sakerna att stanna på plats.
Sedan var det dags att ta itu med färgningen av fransar, bryn och huvudbarr. Phu!

------------------------------------
Wunderwear strap dress är ju himla fin och dessutom mycket användbar, en grå har precis installerat sig i min garderob och togs glatt emot av de andra mollysarna. Hurra hurra.

------------------------------------


Visst är den fin?

Ankie Dress från Love Forever, kostar 895:- och finns hos Creative Lounge.

Den skulle jag vilja ha..ölot!

Inga kommentarer: